رونمایی از اُلتراسانتریفیوژ دارویی در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

بازدیدها: 771

همزمان با برگزاری آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، برای اولین بار در کشور از دستگاه اُلتراسانتریفیوژ دارویی ۶۰ هزار دور در دقیقه با حضور دکتر علی اسحاقی رئیس این مؤسسه و مهندس رضا کیاپاشا مدیرعامل شرکت دانش بنیان اِدمان تِک رونمایی شد.

مدیرعامل اِدمان تِک در مراسم رونمایی از این دستگاه که برای نخستین بار در کشور ساخته شده است، گفت: ساخت دستگاه اُلتراسانتریفیوژ دارویی، حاصل همکاری چند ساله  شرکت اِدمان تِک و مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی است.

وی با تاکید بر اینکه در چهار سال گذشته مدیران موسسه رازی با اتفاق نظر بر لزوم ساخت این دستگاه و حمایت از شرکت اِدمان تِک، بستر مناسب برای تولید این محصول مهم را فراهم کردند، تصریح کرد: این در حالی بود که بسیاری از اهالی فن و کارشناسان این موفقیت را پیش بینی نمی کردند و معتقد بودند زیرساخت های تولید آن در کشور فراهم نمی باشد، با این حال ناامید نشدیم و امروز خوشحالیم که به تکنولوژی ساخت این دستگاه دست یافته ایم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اِدمان تِک افزود: تا پیش از این، تنها کشورهای آمریکا و ژاپن توانایی ساخت این دستگاه را داشتند، اما اکنون در کشورمان قادر هستیم اُلتراسانتریفیوژ دارویی با قابلیت 60  هزار دور در دقیقه بسازیم که موفقیت بسیار بزرگی محسوب می شود.

گفتنی است اِدمان تِک، پس از چهار سال کار تحقیقاتی و انجام تست های عملکردی با همکاری مؤسسه رازی موفق به ساخت نمونه صنعتی دستگاه اولتراسانتریفیوژ 60  هزار دور در دقیقه شده است.

 

edman
بدون نظر

ارسال نظر

نظر
نام
ایمیل
وب سایت